U bent de klos met alleen bellen!

De vergelijken tussen providers die u zo links en rechts ziet verschijnen richten zich voornamelijk op alles-in-1-pakketten. Maar er zijn ook klanten van Ziggo die alleen de telefonie gebruiken. Wij ontvingen op de redactie het volgende ingezonden stuk van de gedupeerde Henriëtte. Lees en huiver:

Beste redactie,

Misschien kan ik jullie nog een extra item aanreiken, om aan te geven op welke manier ik gedupeerd zal zijn als de Ziggo diensten straks van de kabel worden gegooid. Ik heb namelijk bij Ziggo slechts één overeenkomst: Bellen. Daarnaast heb ik een “Volop Bellen Altijd” pakket erbij. Het bellen kost € 9,95 per maand, alsook het “Volop Bellen Altijd” pakket. Bij elkaar draag ik dus iedere maand aan Ziggo € 19,90 af en verder niets, immers, belkosten heb niet door het “Volop Bellen Altijd”. Als extra service geeft Ziggo mij een internetlijn, zonder daar kosten voor in rekening te brengen. Het is weliswaar een hele langzame verbinding (vergelijkbaar met de vroegere ISDN inbelsnelheden), maar voor hetgeen ik met internet doe (webmail controleren, internetbankieren en mijn uren via een extranet portaal indienen bij mijn werkgever) meer dan genoeg. Alles bij elkaar betaal ik (Cogas kabel: € 16,99 + Ziggo bellen: € 9,95 + “Volop Bellen Altijd”) = € 36,89 per maand in mijn huidige situatie.

Ik merk dat de vergelijkingen alleen maar gebaseerd zijn op de zogenoemde “Alles in 1” pakketten. Die heb ik niet, maar als ik in de toekomst toch gebruik wil blijven maken van internet, moet ik verplicht een “Alles in 1” abonnement afsluiten. Voor mij is dit een behoorlijk verschil in maandelijkse kosten, want:

  1. Ik moet een “Alles in 1” pakket, bijvoorbeeld van Caiway afsluiten, na de actieperiode minimaal € 44,95 per maand;
  2. Hiernaast zou ik een “VoIP-Comfort+” pakket moeten afsluiten wat intussen ook voor € 9,95 aangeboden wordt.

Totaal kom ik bij Caiway dan uit op € 54,90 per maand. Dit is voor mij een verschil van maar liefst € 18,01!

Naar mijn bescheiden menig is dit een significant bedrag, waarom ik deze verandering voor mij toch graag kenbaar wil maken bij jullie. Er zullen niet veel klanten zijn die gebruik maken van deze propositie wellicht, maar die mensen wie er wel gebruik van maken, raakt dit hen hard in de portemonnee. Is deze informatie misschien nuttig voor jullie site?

Met vriendelijke groeten,
Henriëtte O.

Dank voor deze inzending! Heeft u ook een voorbeeld dat u wilt delen met anderen? Ga naar: www.twentestaptnietover.nl en vul het formuliertje even in.

Over Andre

André is recht voor de raap, doortastend, kritisch maar zeurt ook graag met een flinke dosis humor over zaken die niet in de haak of opvallend zijn. Geboren en getogen Almeloër, Opa en DJ met een goed hart voor de stad en natuurlijk groot supporter van Heracles Almelo.

0 reacties op “U bent de klos met alleen bellen!”

Geef een reactie

Aanbiedingen bij webshops

Reclame

Nieuwste reacties